GREKLAND,

En harley davidson svarar i telefon:
 - Adehd

Lite små tråkig vits :D Jag har varit i Grekland i två veckor med min mama och papa + två göteborgar tjejer i åldern 12 och 14 och deras föräldrar förstås. Det var huuuuuuuuuuuuur roligt som helst! Nu är jag hemma och är lagom guldbrun! Ett tips åk till öarna Milos och Naxos. Naxos för dig som vill ha lite mer "storstadsliv" och Milos för dig som vill åka till en tvättäkta Greklands ö med vita hus och blåa knutar.

Jag har lärt mig ett antal gregiska bokstäver på grekiska bara genom att kolla på skyltar, och här är en "mening" eller ett antal ord.

ΑεΡΔΡΩμε    =  flygplats/plan
ΞωΡα  = Chora, huvudstaden på ön Milos  
Φ = f
Ψ = ps
λ = l
Ξ = X
Σ = S
σ = s

Tänk vad man kan lära sig när man åker moppe på grekiska småöar!

Jag kommer snart att lägga in lite bilder ifrån det underbara landet GREKLAND, så håll ut och du kommer att få se ett antal amazing pictures. 

ΓΡΕΚΛΑΝΔ  = gissa vad det står. Ge svar i form av en kommentar.

tja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback