Jobbajobbajoobba!

Jag har varit friidrottsledare för ett gäng i åldrarna 99-00!  WIHO VILKEN (MAR)DRÖM!
6 timmar om dagen i 3 dygn har jag minst varenda minut haft någon liten kardborre på 18 kilo hängandes på mig.
Du kanske är DAGISFRÖKEN och vet hur det är? Jobbigt men ganska roligt.

Att lära 7 åringar att hoppa höjd är inte det lättaste jag har gjort. Efter ca 7711 tillsägningar om att de INTE ska springa rakt på ribban och hoppa upp med fel ben så har de fortfarande inte fattat efter ytterligare 456 tillsägningar! Jag gör som Baloo, skakar på hubudet smuttar med munnen och sedan sjunger jag:

VA NÖJD OCH GLAD FÖR VET DU VAD? EN LEDARES TJÄNST GÖR INGEN GLAD! SÅ VA NÖJD MED HOPPET PRECIS SOM DET ÄÄÄÄR!

Ja, så går det. Man kommer ju helt ur gängorna när man hänger med småbarn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback