JAKT MED DRIVANDE HUND

yoyoyo!
Länge sedan jag skrev! har så mycket att göra hela tiden, hinner inte med! Har just suttit och gjort ett arbete om global uppvärmning. Tänkte först lägga ut det här men kom på att det kunde bli ett användbart material för någon annan i min ålder =O) TÄNK att det redan har gått ca två veckor sedan förra söndagen. Tänk själv din lata jävel, skulle pappa svarat =)

Nu om jakten:

Vi åkte dit morgon pigga/trötta, jag pappa och Snaps! Vi träffade jaktlaget och pratade om vart alla skulle stå placerade och vilka hundar som skulle jaga. Snaps var galen inne i bilen. Han förstod redan på kvällen när jaktgrejerna kom fram att nu jäklar ska här springas!
Efter att vi fått veta vart vi skulle gå så åkte vi dit med bilen och på vägen med bilen så skriker jag åt pappa: KOLLA! Där ser vi 5 rådjur på ett öppet fält. Skjutglad som jag är (A) Så sa jag till pappa, skjut! Men det var inte vårt område så det gick inte, men pappa informerade de andra i laget om rådjuren. Just det ja! Det var rådjur vi skulle jaga den här dagen alltså.


image19  
Pappa i full jaktmundering  -----|

image21Snappe och jag innan vi sa kommandot JAGA! Lägg märke till pappas timing att fånga tungan precis när han slickar sig!

  JAGA!

Snaps och en annan vovve jagade tillsammans. Det var väl mindre bra eftersom att de sprang i varandras spår.

image24  
Den här bilden tog jag på ett anonymt bär. Jag älskar den!

Sen såg man inte så mycket av hundarna. Vi var med på en såt. Alltså en omgång av jakt innan man kopplar hundarna och beger sig till jaktstugan för att prata om jakten och sen få nya placeringar. Snaps jagade efter 2/3 rådjur sammanlagt men det blev inget skjutet så länge vi var med. Men roligt var det!


Jag var på streetdance idag, gud vad svårt det är! Men det är roligare nu än förut för nu har Calle (läraren) slappant av mera.
Förlåt om jag skriver med konstig svenska ibland men det blir så när man går i engeslk skola för då skriver man som man kunde ha skrivit på engelska! =( Saknar min svenska...

Igår åkte jag och pappa till löpspåret och så körde jag 400m x8 i BACKE! Tiden var väl någonstans runt 1.33-34 hela tiden. Jobbigt men roligt!

Jag vill åka till Island med mamma och Lotta och rida islandshästar! Det vore väl underbart?!

image25

Du fick inte se mitt SO- arbete men du kan få se en bild om isbjörnarna som knappthar någon is kvar så de hittar ingen mark att gå på så de drunknar! Jag gjorde om den här bilden som fån början var en isbjörn lekandes med en röd  boll =)

image26

image27 

Tada! Omgjord =) Vad tycker du? Jag vet inte riktigt vad jag vill få fram med en isbjörn som håller i jorden men det är väl det att vi har lekt med isbjörnars liv genom att värma upp jorden till ingen nytta!

Now I'm taking a shower and then I´m going to sleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep :D:D Goodnight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback