Snaps dagbok. Part 1

Wouff, alla som inte vet det, jag är Snaps, strävhårig taxhanne på 7½ år. 8 i maj, hund i himmelen jag börjar bli gammal! Iallafall idag har jag haft en  sådär dag.  Fick en prommis på morgonen av Eva sen slappa jag hela dagen och ca två timmar innan lillmatte kom hem så spydde jag! HAHAHA, du skulle bara sett lillmattes min när hon trampade i spyan som jag hade placerat ut snyggt i stor husses och Evas (stor mattes) säng!

Sedan fick jag hänga med i bilen. Fråga mig inte vart vi skulle men vi stannade först vid bilbesiktningen, bilen börjar tydligen också bli gammal. Sedan vid the zoo company för att snacka om prao till Lillmatte. Sedan till AHH för att snacka om prao eftersom att det tydligen inte blev någon prao vid mina hoods ( zookompaniet). Sedan åkte vi för att fixa SLÄPET, som by the way Mastersyskonet (Jessica) har ett väldigt dåligt underrede, hästen har tydligen pissat sönder det eller varit för tung. Orka va häst.. 

Sedan stack vi till stallet. FINALLY! Där började jag bra med att kubba allt vad jag har in för att skrämma slag på de där varelserna  med morrhår,vassa klor (som petade mig i ögat för ett tag sedan) och något fånigt läte: MJAOU. Jag hittade bara den första katten som som vanligt satt upptryckt i ett hörn men den andra, hannen han var borta. Så jag letade febrilt tills någonting flög förbi mig och jag sprang efter såklart, och medans jag sprang tänkte jag (kände mig lite smått som den coola beaglen i Som katter och hundar eller nu vad den heter) : Is it a plane or is it a bird? No it´s SNAPSIEMAN!

Mitt i min självgoda tankestund av jagande så är det någon som jagar mig, nämligen Lillmatte. Bara för att jag fick tag i kattens rumpa (?) Så nehöver man inte slåss! Jag fick nämligen en dask över nosen och drag i skägget =( Men men, shit happends life goes on, by the way I forgot what happened .
Så då fick jag tillbringa resten av tiden i bilen. Men sedan fick jag en härlig promenad och som i mitt motto däruppe så hade jag glömt bort den lilla incidenten mellan Lillmatte och mig så jag var lika glad som vanligt!

Just det ja! Jag har bytt torrfoder ca 3 ggr nu under en månads tid inte konstigt att jag spyr, + att det som jag åt igår kväll tålde jag inte det var därför jag spydde. Men nu har jag fått ett nytt, FRISKIES! Hur gott som helst.
Så nu ligger jag och chillar och smälter mat samtidigt som jag skriver detta på min WovieMac.

Chaouff!

Kommentarer
Postat av: Eva

Det här var ju underbart! jag skrattade så jag grät! Du beskriver allt så perfekt! Snapsieman!!!

Postat av: Kalle

Grym hund! Grymt skrivet!

2007-12-01 @ 18:46:27
Postat av: Jossan

Ja visst är han grym
=D

2007-12-04 @ 20:08:05
URL: http://sunnyrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback