Skötselråd för tonåringar?

Jag blir trött på allt detta tjat om hur man ska behandla en tonåring.
JAG är TONÅRING och jag har en massa vänner vars föräldrar inte vill inse att en del av att växa upp är att gå ut på kvällen och träffa nya människor. De måste inte alltid tro det värsta, att "barnet" ska bli våldtaget, det ska däcka i ett dike, röka, ja egentligen vad är det de oroar sig för? Ungdomar KAN ha kul utan att supa. Även fast de flesta dricker men kom igen! Låt dem göra det då! Om man litar på ungen så blir det automatiskt att man inte dricker sig stupfull men däremot om man inte litar på ungen så vill man göra revolt och gå ut och supa sig SKITFULL.

Min kompis föräldrar har en BOK om hur man ska handskas med sin tonåring. HERREGUD, är vi några jäkla hundar eller? Vad händer nästa gång en förälder kommer på sitt barn med att dricka, ska ni sätta koppel på oss då? Ska ni ta ert naughty child till lydnaskurs så att det lär sig att dricka inte är bra för kroppen, att vara ute på kvällen utan mössa ja då blir man förkyld!

Kom igen föräldrarna där ute! SHAPE UP. Har ni glömt bort hur man har kul eller?

Danke mor och far för att ni är så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback