Att ha en hund

! Lugn i stormen.
Jag hör att förtroendet dalar inför mitt nya "jag ska bli en bloggare på heltid" jag? Jag ska visa att ni har fel.

Läget här hemma är dystert. Min bästa vän, i form av en hund (inte vilken som helst), är sjuk. Han har Anaplasma, en sjukdom som har kommit till pågrund av de där ÄCKLIGA ÄCKLIGA krypen vid namn fästingar! Kill those fuckers.
Han har feber, 40 grader. Han ligger bara i korgen hela tiden, jag petade i honom lite ost och leverpastej förut och 30 ml vatten, hoppas det gör honom lite piggare åtminstonde!
Jag tänkte ställa klockan någon gång i natt och peta i honom vatten och lite mat och se efter hur han mår.
Det är väl bara att hoppas att det ger med sig snabbt!

Annars har dagen varit bra, jag började den med Snaps mamma och jag hos veterinären där Snappe fick ta ett blodprov, spruta i nackskinnet och nafsa en sköterska i armen. That's his achievement's for today!

Sedan stack jag till skolan, missade engelskan och halva spanskan! Sedan var det lunch och då fastnade jag och Elsa i "Prata-Koman" så vi satt och prata i 20 min efter att lektionen hade börjat, så jag kan väl förvänta mig en detention komma flygandes snart!

Varför hundar är bättre än män:

1. Hundar saknar dig när du är borta.

2. Du undrar aldrig om din hund är bra nog åt dig.

3. Hundar känner sig skyldiga när dom har gjort något fel.

4. Hundar skryter inte om vilka de har haft sex med.

5. Hundar kritiserar inte dina vänner.

6. Hundar erkänner att dom är avundsjuka.

7. Om du hyr film är hunden nöjd med vad som helst. Den vet att det viktigaste är att ni är tillsammans.

8. Du kan träna en hund. 9. Hundar läser inte vid bordet.

10. Du kan tvinga en hund att ta ett bad.

11. När en hund pussar dig så menar den verkligen det.

12. Hundar är trevliga mot dina släktingar. Alla. Även din mor.

Mitt råd är: Skaffa en hund!

g

Du kommer inte att ångra dig.

Kommentarer
Postat av: Även din mor?!

2008-09-14 @ 23:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback