blackout

hm, skulle precis skriva något vettigt när jag helt sonika glömde bort vad jag skulle skriva, bloody irritating! 

Det var en riktigt rolig och trevlig dag i skolan today! Alla var glada men riktigt trötta, så alla var helt gääälna! Imorgon är det nationella prov i svenska. Lycka till alla nior. 

Jo! Just det ja. Jag och mamma satt och diskuterade nu vid middagen om blodsocker. Jag sa att när min blodsockernivå ligger på noll så blir jag äckligt sur och irriterad på allt och alla, jag blir också väldigt väldigt trött. Då sa min clever mor: "Tänk på de som måste svälta, inte konstigt att de inte orkar protestera utan de bara finner sig i hur de lever. De har väl helt "enkelt" ingen energi kvar till något annat än att försöka överleva." 
Men huuur kan man hjälpa dem på bästa sätt? Vi har ett fadderbarn som vi skickar pengar till en gång i månaden. Om man skickar pengar till barnfonden eller någon annan organisation, vad går pengarna till då? Mat, toaletter, vatten? Kan man välja vad ens pengar går till? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback