Reports from Berlinale

Vi kom fram igår klockan ett ungefär. Då gick vi ut och åt på en mysig liten restaurang. Sedan träffade vi Mika och Gittis på hotellet. Jag mådde rätt kasst så jag gick och la mig och sov till 6. Jag fick lite smått panik för vi skulle mötas i lobbyn kvart i sju och då skulle vi vara hyfsat snygga och klara! Vi träffades i lobbyn och åkte till Generation, typ, det var en mingelfest. Jag tror att jag såg hon som spelade Bella i Twilight men jag vet inte om det stämmer eftersom att jag inte har sett filmen så jag vet inte riktigt hur hon ser ut :P Vi träffade också den jury som ska avgöra om filmen får pris eller inte och den juryn bestod av 7 killar och 7 tjejer i åldern 8-11 år! Jag och Mika gjorde vårt bästa för att se så glada ut som möjligt och vi applåderade jättemycket när de stod på scen. Vi åkte vidare till "svensk-festen". På vägen dit såg vi en massa glädjeflickor, första gången jag såg en.. hemskt :( SVenskfesten var rolig. Vi träffade bland annat Lukas Moodysson och tjejen som spelade frun i "som man bäddar.." x) Det var inga andra kändisar där som vi vet existerar iaf. Festen var trevligmentrång! Haha och vi såg filmaffischen fast ¨på engelska : "GLOWING STARS", det var vrättkul för dem hade glömt ändra "taket" i bakgrunden så  det stod glowing stars och sen taket i bakgrunden, det var kul när man såg det! Sedan åkte vi hem till hotellet och då satt jag och MIka på hotellrummet och pratade ganska länge. En bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback